Strona główna Organizatorzy Program Plan paneli Kalendarium Regulamin Formularz zgłoszeniowy

Program Konferencji



Kontynuując tradycję organizowania konferencji naukowych dotyczących przekazów medialnych wobec rozmaitych sfer rzeczywistości (2011: Śmierć w mediach; 2012: Sport w mediach; 2013: Dziecko w mediach) zapraszamy do udziału w kolejnej konferencji, tym razem poświęconej szeroko rozumianej problematyce polityki w mediach, ich wzajemnych relacji oraz różnych uwarunkowań i kontekstów niejako determinujących sposoby prezentacji zagadnień politycznych w mediach, a także ich odniesień do etyki, religii, kultury popularnej oraz mediów społecznościowych.

Wybór tematu wiązał się nie tylko z koniecznością analizy jakości bieżących narracji medialnych przedstawiających i komentujących kwestie polityczne, ale także wynikał z perspektywy przypadającego
w 2014 r. jubileuszu ćwierćwiecza III Rzeczypospolitej.

Zapraszamy do udziału i proponujemy następujące grupy zagadnień tematycznych:

KULTURA DYSKURSU POLITYCZNEGO
  • Język dyskursu politycznego w mediach
  • Aspekty językowe i jakościowe dyskursu politycznego w mediach
  • Język miłości/nienawiści w mediach
  • Styl uprawiania polityki na antenie telewizyjnej, w radiu, na łamach prasy oraz w Internecie
  • Polityczna mowa nienawiści
  • Retoryka i erystyka w polityce i w mediach

MARKETING POLITYCZNY
  • Powiązania polityków ze światem reklamy, marketingu
  • Polityka a Public Relations
  • Prawidła rynku w uprawianiu polityki
  • Political placement w polskich mediach
  • Media wobec relacji polityki i świata biznesu

ETYKA A POLITYKA W MEDIACH
  • Etyka mediów a etyka w polityce
  • Wykorzystanie zasad wywierania wpływu na społeczeństwo przez media
  • Sondaże, opinie, autorytety
  • Globalizacja polityki – globalizacja mediów
  • Polityka międzynarodowa

POLITYCZNA LINIA MEDIÓW
  • Światopogląd jako filtr interpretacyjny wydarzeń politycznych
  • Drugie dno politycznych przekazów medialnych
  • Linia polityczna wybranych mediów – prasy codziennej i opiniotwórczej, rozgłośni radiowych, stacji telewizyjnych, portali internetowych
  • Obiektywizm mediów wobec polityki
  • Polityczna niezależność mediów

POLITYKA A RELIGIA W MEDIACH
  • Miejsce religii w walce o władzę
  • Religia w trosce o dobro wspólne
  • Political correctness w polskich mediach

POLITYKA A POPKULTURA
  • Obraz polityki w kulturze popularnej
  • Rozmywanie znaczenia polityki

POLITYKA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
  • Nowy sposób uprawiania polityki
  • Nowe relacje z wyborcami
  • Nowe sposoby wpływania na ludzi
Organizatorzy: